Insomnia sau povestea covrigilor cu mac

Mă transform într-o pasăre de noapte. Insomnia mă agață încet dar apăsat, mereu îmbracă alte forme și încearcă alte parfumuri ca să nu îi învăț portul. Mă ademenește cu vată de zahar și vise în culori vii. Îmi promite lumea, dar nu lumea asta căci pe asta nu o vreau- îmi promite lumea unde nu există moartea spiritului, ci doar cea fizică, care oricum e degeaba. Îmi aruncă în față gânduri de copil și le îmbracă în fulgi de nea să nu îi recunosc intențiile. Mă cheamă pe nume, parca ne știm de o viață. Mă mângâie pe umăr, mă atinge ușor pe ceafă, se joacă în părul meu dezordonat doar ca să ma întorc către ea preț de-o secundă- atât îi trebuie să îmi pună țigara în mâna dreaptă și să mă transforme în sclava ei pentru o noapte întreagă. Aplică apoi pedepse crude și se joacă mârșav cu amintirile mele, întorcându-le pe față și pe dos (în special pe cele mai frumoase), apoi le potrivește într-un joc de șah în care ea are întotdeauna ultima mișcare.

Și cum să îi țin piept când mă învăluie în mister și mă ademenește cu covrigi calzi? Întotdeauna mi-au plăcut covrigii calzi, încă din școala generală. Cu sare, cu mac sau susan- pretext de stat la coadă și pălăvrăgit cu cea mai bună prietenă, pretext de reflectat asupra zilei lungi de joi și a câinelui ce se plimbă agale la colț de stradă. Uite-o și acum, e în spatele tău și îmi întinde pisicește covrigul. În seara asta nu vreau să îl iau, vreau să dorm și să uit. Vreau să îmi odihnesc trupul obosit ce tânjește după o baie în valurile mării de august și o spălare a gândurilor în mașina automată de rufe sufletești. Vreau să dorm și să mă tresesc de abia în vreo zece ore, nu mai puțin. Să dorm până uit de mine și până uit de ea. Știu că dispare odată cu prima rouă a dimineții, o sperie lumina calda a soarelui. Vreau să fie dimineață! Și totuși… iat-o! A doua ispită în seara asta și mă trezesc brusc cu țigara în mâna dreaptă. Am apucat covrigul cald și gândurile mi se învart haotic în cerc- acum ce fac?…

 

Leave a Reply

