Euroimaidan, cafea, Venezuela și Nouvelle Vague

-
Kiev acum

(Credit foto)

Printre gene încă lipite, auz încă nefuncțional și mușchi care refuză cea mai mică mișcare, mă gândesc că mâinile ar putea fi primele care să preia inițiativa într-o duminică târzie de februarie. Deschid laptopul, dau pe RT live. Nu mai recunosc nimic din peisajul apocaliptic de acum două zile, ceața din ochi se transformă-n bucurie: RT  transmite o slujbă live, văd un șir de preoți cu cădelnițe în mână binecuvântând Maidanul, Piața Independenței nu mai fumegă a revoluție ci a degete arătătoare de simbolul păcii. Pletele Iuliei Timoșenko și fuga lui Ianukovici apar pe fiecare site de știri. Ucraina se îndreaptă înspre liniște?.. un prim gând al dimineții și un prim zâmbet printre jocurile de culise din Ucraina. Încerc să mestec tot dintr-o răsuflare, dar îmi e imposibil. Las în bară vreo două site-uri deschise, cu articole însemnate, citesc mai târziu. Evenimentele de astăzi din țara vecină îmi seamănă tot mai tare a decembrie ‘89 în România. Într-un tăvălug nebun de gânduri haotice încerc idei precum (pseudo)revoluție, lovitură de stat, ruperea Ucrainei în două, piață de desfacere pentru vest, idealuri despre democrație și libertate și alte câteva care nu-mi dau pace la ceas de dimineață. Momentan mă bucur ca un copil că au încetat violențele la Kiev și că mamele nu-și mai numără fiii morți.

Venezuela Protests
Proteste Caracas, Venezuela

(Credit foto)

Mai deschid un tab și citesc rânduri fugare despre o Venezuelă secerată de probleme economice și nu numai, ruptă între susținătorii și opozanții lui Nicolas Maduro, despre mii de studenți care mărșăluiesc pe străzile din Caracas, despre primele cinci victime ale protestelor împușcate de presupuși neo-fasciști. Tabloul apocaliptic de care încercam să scap mi se reconturează în minte cu o viteză uimitoare. În Franța, zeci de mii de opozanți (cifrele variază între 20000- 50000) ai proiectului propus de Jean-Marc Ayrault protestează în stradă, se incendiază mașini și se sparg vitrine iar revolta lor e într-o semi-obscuritate pe internet. The Telegraph nu zice nimic  despre asta iar oricum aș scrie protests in France pe google, mai toate site-urile mă trimit în Kiev. Înclin ușor înspre o mușamalizare a protestelor din Nantes  dar îmi alung rapid orice gând conspiraționist.

140222-nantes-03_9f5f2cf96c7a58043bcccf6d9ca504ff
Proteste Nantes, Franța

(Credit foto)

E o duminică târzie de februarie, încă n-am băut cafea și nu mai știu nimic de Siria. Protestele escaladează la nivel mondial, îmi e greu să țin pasul cu toate, mi-ar lua acum vreo două ore (minim) să citesc tot ce mi-am propus din categoria news today. Fiori reci mă trec pe șira spinării și mă întreb ce prevestește toată agitația asta la nivel mondial. Balcanii fierb de ceva vreme încoace: Turcia, România, Bosnia, Ucraina. Acum intră pe harta protestelor violente și Franța.

Deschid larg geamul, trag aer tare-n piept. Schimb pe youtube, alung scenariile negativiste din minte, îmi amăgesc sinapsele cu gânduri de pace. Și-mi promit ca mai târziu, când genele mi se dezlipesc în totalitate și aerul tare îmi inundă plămânii și camera, să revin la știrile din bookmark. Acum simțurile-mi încă adormite cer un Nouvelle Vague.

Nu se mai moare în Kiev!

Leave a Reply

